Cursus Frans voor de binnendienst

Doelen : De cursist moet mondelinge (telefoon) en schriftelijke (e-mail) vragen van klanten beantwoorden over het vervoer en laden en lossen van goederen. De training richt zich met name op telefoongesprekken en emailverkeer: een klant begroeten aan de telefoon, informatie geven over de tijden van een levering, vragen stellen over mogelijke problemen en oplossingen voorstellen.

Lesmateriaal : Om de grondbeginselen van de Franse taal en zinsstructuur onder de knie te krijgen, maken wij gebruik van lesmateriaal ontwikkeld door Efficiënt Frans Leren. Bovendien bereid ik telefoon-scripts op maat voor. Tijdens de training worden deze gebruikt om levensechte /standaard situatie te oefenen (‘rollenspellen’).

Niveau : Geen vereiste taalniveau

Wil je een (gratis en vrijblijvend) kennismakingsgesprek inplannen ? Vul het contactformulier in of stuur een email naar contact@efficientfransleren.nl.

Referenties :

Vanwege het Corona gebeuren volgen wij bij STEF nu een aantal weken de cursus van Anne online via Skype. Ondanks de afstand en het niet face-to-face zien van elkaar bevalt dit mij erg goed. We kunnen de camera activeren zodat de gezichtsuitdrukkingen te zien zijn. Een groot voordeel van de online cursus is de beschikbaarheid. Je bent meer flexibel en kan vaker afspreken zonder over reistijd en andere afspraken in te zitten. Het is wel belangrijk dat je een stabiele verbinding hebt. Normaal gesproken toont Anne de vocabulaire op een scherm, nu kan dit in de chat van het Skype gesprek. Ook dit is erg handig en je kan meteen aantekeningen maken. Ik zelf in een groep van 2 personen die tegelijk training krijgen en ben van mening dat dit niet voor een grotere groep online gedaan moet worden. In een kleine groep kunnen we elkaar makkelijk verstaan en een gesprek voeren. Ik zou de cursus zeker aanbevelen, Anne is via Skype goed te verstaan en geeft duidelijk uitleg, ook wanneer je iets niet begrijpt.Naomie Zeegers, IT Logistiek en automatisering; STEF Nederland, 22 april 2020

Sinds anderhalf jaar volg ik via mijn werk een de cursus Zakelijk Frans gegeven door Anne. Dit was voorheen altijd een klassikale les. In verband met de corona crisis volg ik deze cursus nu via Skype. Samen met een collega en met Anne bellen wij allemaal vanaf huis. Dit werkt goed. We zetten allemaal de webcam aan zodat het net iets makkelijker praten is. Anne stelt ons vragen met de naam erbij, zodat diegene weet dat hij of zij kan antwoorden. Zo loopt het gesprek soepel. We vinden het erg fijn dat wij ondanks dat er geen klassikale lessen meer kunnen plaatsvinden, wij wel ons Frans blijven verbeteren door de lessen voort te zetten via Skype. Vooral het praten spijkeren wij zo goed bij.
Gedurende de les schrijft Anne de Franse woorden en zinnen mee in de chat van Skype. Na de les zet zij deze woorden en zinnen in een Excel sheet welke zij toestuurt naar ons. Wij vertalen dan de woorden en kunnen deze woorden dan later nog een paar keer doornemen. Zo leren we steeds meer Franse woorden en zinnen bij. Dit werkt heel prettig.
Ik zou deze cursus zeker aanbevelen. Anne geeft leuke lessen welke altijd betrekking hebben op onze werkzaamheden, dit is erg nuttig. Daarnaast is Anne erg flexibel. Het is mogelijk om op verschillende momenten van de dag te bellen over Skype. Als ik een keer een les niet kan bijwonen, kan ik deze later persoonlijk inhalen. Ook is Anne goed in het uitleggen van de Franse stijl van zinnen en de grammatica. Zo worden ook de lastige onderdelen van de Franse taal duidelijk.Roos Nottelman, IT Transport en automatisering; STEF Nederland, 22 april 2020